De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Triflex HX2 Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Els 18-09-2023

Prima zuigkracht, zware steelstofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Pro

Wij zijn in het bezit van een Philips steelstofzuiger. Hier zijn wij tevreden over maar doordat het zwaartepunt bovenaan ligt, kreeg ik telkens last van mijn pols. Daarom kwamen wij uit bij de Miele en heb ik nu ook goed vergelijkingsmateriaal.
De Miele zuigt geweldig! Ook de ledverlichting vind ik een positieve toevoeging. Al ben ik soms in shock hoeveel stof er soms ligt. Het verplaatsen van de motor naar onderen vind ik echt een uitvinding. Nadeel is wel dat de stofzuiger zwaar is en blijft. Scheelt echt mega met de Philips.
Op 1 accu en eco stand kan ik net niet de hele benedenverdieping zuigen. Ook het legen vind ik nog steeds een dingetje. Gaat erg lastig zeker vergeleken met de Philips.
Voor het zuigen en de mogelijkheid tot het verzetten van de motor zou ik zo weer de Miele kopen. Maar als ik hem nu nog terug kon brengen deed ik dat. Voor mij wegen deze 2 positieve zaken niet op tegen de zwaarte en de prijs.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • opzet aan te passen

Minpunten

• zwaarte
  • lastig schoonmaken
  • duur
  • accuduur

Bahar 12-10-2022

Bevalt prima!

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Pro

De Miele steelstofzuiger heb ik sinds een aantal weken in gebruik. Het is een fijne stofzuiger waar je snel naar grijpt. Het gemak van draadloos stofzuigen is erg fijn, omdat je dan niet zo met de lengte van je snoer zit. En zodra je klaar bent kan hij weer in de oplader en zo raakt de batterij bijna nooit leeg. Het lampje aan de voorzijde is erg ideaal. In eerste instantie dacht ik dat dit geen toegevoegde waarde zou hebben, maar je ziet er veel meer mee. De zuigkracht vind ik ook sterker dan andere steelstofzuigers. Minpunten van de stofzuiger vind ik het gewicht. Na eventjes stofzuigen krijg ik namelijk erg last van mijn arm en heb ik wel moeite met het vasthouden. Als ik grotere ruimte wil stofzuigen pak ik liever de steelstofzuiger hierdoor niet.

Pluspunten

• Lampje is handig
  • Batterijduur

Minpunten

• Zwaar

Daisy-K 11-10-2022

Krachtige steelstofzuiger maar accu snel leeg

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Pro

Het is een mooi apparaat om te zien en de zuigkracht is echt top. Helaas red ik het zelfs met 2 accu's niet om ons gehele woning (160m2) te stofzuigen. Daarnaast vind ik het apparaat vrij zwaar ondanks dat je de samenstelling kan veranderen waardoor je het zwaartepunt kunt verleggen. En de zuigmond is vrij hoog waardoor hij niet onder de bank en kastjes komt, Wat onze normale stofzuiger wel kan.

Pluspunten

• Krachtige zuiging
  • Opzet aan te passen

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Apparaat is zwaar
  • Zuigmond is te hoog

Michael 19-09-2022

Goede zuigkracht met wat haken en ogen.

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Pro

Ik heb de Miele HX2 Pro nu ruim een week in huis en inmiddels al goed uitgeprobeerd. Het apparaat ziet er degelijk uit en heeft een high end uitstraling. Het in elkaar zetten vanuit de doos is een fluitje van een cent. Je kan er voor kiezen om de motor boven of onder te plaatsen. Boven is wat zwaarder maar kan je wel wat makkelijker onder de meubels stofzuigen, met de motor aan de onderkant zuigt de stofzuiger net iets krachtiger en is minder zwaar. Ik vind het persoonlijk mooier om te zien als de motor bovenaan gemonteerd is. De zuigkracht van het apparaat is zeer goed te noemen ook langs de plinten wordt het stof goed op gezogen. Ideaal is ook de LED verlichting waardoor je goed kan zien waar het vuil op de grond ligt. Deze versie is met twee accu's wat ervoor zorgt dat je nooit met een lege accu komt te staan halverwege het huis. Ook zitten er behoorlijk wat accessoires bij. Het geluidsniveau van de stofzuiger is netjes. Er zijn ook wel wat minpunten te noemen. Ik vind de wendbaarheid niet optimaal dit gaat namelijk wat stroef. Mogelijk word dit beter als de stofzuiger vaker gebruikt is. Waar ik wel even op heb moeten puzzelen is hoe ik het stofreservoir uit de stofzuiger haal en kan legen. Dit had wel wat eenvoudiger gemogen wat mij betreft. Het ombouwen van de motor van hoog naar laag kost wat moeite en is niet handig om even snel halverwege het stofzuigen te doen. Als de motor aan de bovenzijde zit is het toch nog vrij lastig om onder de bank te stofzuigen, hij gaat maar een klein stukje onder de bank. Ook het even neerleggen van de stofzuiger is niet praktisch er mist dan een stukje rubber waar hij op kan rusten. Als de motor onderaan zit kan je de stofzuiger laten staan wat wel praktisch is. Bij het stofzuigen van de deurmat heeft de stofzuiger moeite en loopt vast. Eigenlijk zou er dan een ander borsteltje in de stofzuiger gezet moeten worden. Dit vind ik wat omslachtig had fijner geweest als dat gewoon met hetzelfde borsteltje kon. Aangezien de stofzuiger een hoge verkoopprijs heeft had ik meer van deze stofzuiger verwacht.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Ledverlichting zuigmond

Minpunten

• Lastig om te bouwen.
  • Wendbaarheid
  • Onder meubels lastig stofzuigen
  • Omslachtig legen van stofreservoir